-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51848 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

جنگ پيامبر با يهوديان «بني قريظه» چرا و چگونه افتاق افتاد و سرانجامش چه شد؟

آنها با پيامبر اسلام(ع) پيمان بسته بودند كه با دشمنان او همكاري و به نفع آنها جاسوسي نكنند، و با مسلمانان همزيستي مسالمت​آميز داشته باشند.



در سال پنچم هجرت كه غزوه «احزاب» رخ داد، «بني قريظه» در اين ميدان پيمان خود را شكستند، به مشركان عرب پيوستند و به روي مسلمانان شمشير كشيدند.



پس از پايان غزوه احزاب و عقب​نشيني رسواي قريش و غطفان و ساير قبائل عرب از مدينه، طبق روايات اسلامي پيامبر(ص) به منزل بازگشت و لباس جنگ را از تن درآورد و به شستشوي خويشتن مشغول شد، در اين هنگام جبرئيل به فرمان خدا بر او وارد شد، و گفت چرا سلاح بر زمين گذاردي؟ فرشتگان آماده پيكارند، هم​اكنون بايد به سوي «بني قريظه» حركت كني، و كار آنها يكسره شود.



به راستي هيچ فرصتي براي رسيدن به حساب بني قريظه بهتر از اين فرصت نبود، مسلمانان گرم پيروزي، و بني قريظه، گرفتار وحشت شديد شكست، و دوستان آنها از طوائف عرب خسته و كوفته با روحيه​اي بسيار ضعيف در حال هزيمت به شهر و ديار خود بودند و كسي نبود كه از آنها حمايت كند.



به هر حال منادي از طرف پيامبر(ص) صدا زد كه پيش از خواندن نماز عصر به سوي بني قريظه حركت كنيد، مسلمانان به سرعت آماده جنگ شدند و تازه آفتاب غروب كرده بود كه قلعه​هاي محكم بني قريظه را در حلقه محاصره خود در آوردند.



بيست و پنج روز اين محاصره به طول انجاميد، امّا سرانجام يهود بني قريظه ناچار و بدون قيد و شرط تسليم شدند. پيامبر(ص) فرمود آيا راضي هستيد هر چه سعد بن معاذ درباره شما حكم كند اجرا نمايم؟ (آنها راضي شدند).



«سعد بن معاذ» گفت اكنون موقعي رسيده كه سعد بدون در نظر گرفتن ملامت ملامت​كنندگان حكم خدا را بيان كند.



سعد هنگامي كه از يهود مجدداً اقرار گرفت كه هر چه او حكم كند خواهند پذيرفت چشم خود را بر هم نهاد و رو به سوي آن طرف كه پيامبر(ص) ايستاده بود كرد عرض كرد شما هم حكم مرا مي​پذيرد؟ فرمود آري، گفت من مي​گويم آنها كه آماده جنگ با مسلمانان بودند (مردان بني قريظه) بايد كشته شوند، و فرزندان و زنانشان اسير و اموالشان تقسيم گردد. اما گروهي از آنان اسلام را پذيرفتند و نجات يافتند. و سرزمين مدينه براي هميشه از لوث وجود اين اقوام منافق و دشمنان سرسخت لجوج پاك گرديد.








قصه هاي قرآن


حضرت آيت الله مكارم شيرازي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.